reklama

V zime

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

A, vonku tuhá zima,

koná si svoju prácu.

Zamrzli cesty, lúky, tráva.

Zvieratá prišli bližšie k ľudským obydliam.

Hľadajú aj oni

kúsok ľudského tepla, pozornosti.

Či nezabudlo sa aj na nich.

Jaj, jeden nepozorný pohyb

a jedným skokom či mávnutím krídel sú preč!

Vrátia sa späť,

hlbšie, tam, odkiaľ prišli.

Na oknách mráz kreslí si 

svoje obrazy.

Zabudla som už, 

ako vyzerajú.

Z okna vidno

na stromoch nabielo omrznuté konáre s ihličím.

V bielu rozprávku zmenila sa krajina.

Ukáž mi, ukáž jej krásu!

Musela zima prísť,

ako pravidelne má ustanovené.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tam zas- cencúle visia,

hej! povedz mi, Zima, 

ktože to plakal?

Ale nie, oproti slnko svieti

a veľkými lúčmi rozohrieva 

celú krajinu.

Preveď ma tadiaľ,

po tej ligotavej nádhere!

Tam, odkiaľ vidno všade!

Ukáž mi, že to nie zima,

že nie ona má má všetku moc!

Aha, vychádza slnko

jediným dychom 

rozohreje ten 

mráz...

Jana Brokutová

Jana Brokutová

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

tam, vedľa, vľavo Zoznam autorových rubrík:  PoéziaZo životaO životeNiečo zaujímavéSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu